fredag 16. september 2016

Oppgradering av Karnicen er i gang

MEKKE-MESTER'N: Rune Dybvik hos
RD Mekanikk i Klokkarstua. 

Torsdag kveld leverte jeg båten til RD Mekanikk for tilpassing av stangorgel. Det skal forsterkes for å kunne tåle ny Raymarine Quantum-radar. Ny LED-topplanterne, to antenner (en for VHF og en for AIS) og to LED-lys til akterdekket skal også på plass. Håper i tillegg å få på plass noen nye stangholdere akter til transport og dypriggfisket.

NYTT UTSTYR: Ray60 VHF og AIS 650
og en haug med kabler kom i posten fra Raymarine nylig. 


DÅRLIG GJENNOMFØRING: Denne gummigjennomføringen
 til hydraulikkslangene satt originalt på båten.
Den ryker etter 3-4 år. Irriterende og potensielt
farlig da det kommer inn vann. 

NY GJENNOMFØRING: Her har naboen min Geir
laget en ring som er tilpasset ny gjennomføring til
 én hydraulikkslange. Den skal lakkeres svart.
Fint at vi klarte å bruke det gamle hullet.
Vi trenger da bare å ta ett nytt hull.

NYTT BULLHORN: Lekkasje for andre gang
på det gamle bullhornet. Nå går vi for Baystar. 

NY LUKE: Her skal det inn
to nye trekkerør til kabler. 

NYTT UTSTYR: To nye LED-lys til akterdekket.
Disse er lakkert svarte i etterkant. Ny rundtlysende hvit 

topplanterne. Den gamle akter skal bort. Er i veien og blender
meg på natten. To nye VHF-antenner og føtter.
Alt dette skal monteres i targabøyla 

sammen med ny radar. 

NYE TREKKERØR: Korrugert rør på 50 mm kjøpt hos
Elby på Skedsmokorset. Skal legge opp to nye trekkerør
 på babord side av båten. Styrbord side er full. 

RD Mekanikk begynner på prosjektet mandag 19.9. og jeg har blitt lovet det ferdig til seinest 28.9. 29.9. stuper jeg og min gode venn Morten Blix løs på monteringen av alt det nye utstyret fra Raymarine som skal inn i båten. Vi skal også gå over og forbedre og systematisere det elektriske opplegget. Vi håper å komme oss på Mjøsa for testing og fiske 1. og 2. oktober. Følg med. Oppdateringer kommer.